Current Students

Thai Reserve Officer Training Corps Student Services

Thai Reserve Officer Training Crops will be opened for our students to enroll in the program during Year2-5. Students can contact Student Affairs on Building 2, 3rd Floor, Room 2303. 

Applicant's Qualifications

Applying for Thai Reserve Officer Training Corps Student Program

จะสมัครได้ที่ศูนย์ฝึกหัดกำลังสำรองและมณฑล ทหารบกหรือจังหวัดทหารบกที่มีแผนการศึกษา วิชาทหารลูกเสือสามัญรุ่นใหญ่เป็นหลักฐานการ สมัครได้

Rights and Redemption

ในระหว่างที่เข้ารับการฝึกอบรมทหารอยู่ จะได้รับการยกเว้นการเรียกตัวมาตรวจเลือกเข้าเป็นทหารกองประจำการในยามปกติตาม กฎหมายว่าด้วยการรับราชการทหาร

หากสำเร็จการฝึกวิชาทหารจะได้รับสิทธิดังนี้

ก.

สำเร็จการฝึกวิชาทหารชั้นปีที่ 1 รับราชการทหารกองประจำการ 1 ปี 6 เดือนถ้าร้องขอเข้ารับราชการกองประจำการจะได้รับสิทธิรับราชการเพียง 1 ปี

ข.

สำเร็จชั้นปีที่ 2 รับราชการกองประจำการ 1ปี แต่ถ้าร้องขอเข้ารับราชการกองประจำการจะได้รับสิทธิรับราชการเพียง 6 เดือน

ค.

สำเร็จชั้นปีที่ 3 ให้ขึ้นทะเบียนกองประจำการแล้วปลดเป็นทหารกองหนุนโดยมิต้องเข้ารับราชการในกองประจำการ

Military Promotion​

Application Documents

1

A completed application form ( A form can be requested at Student Affairs Dept. or download from here.)

2

A copy of student photo (3×4 cm., 1 inch, in Reserve Officer Training Crops student uniform

3

Certificate of Reserve Officer Training Corps (The document can be requested at Reserves Training Center, Vibhavadi Rangsit 4 Alley, Din Daeng, Bangkok) or Army Reserve Center, Suan Chao Chet, Sanamluang) for those who complete the program from other provinces outside Bangkok

4

A copy of Thai Reserve Officer Training Corps Student ID card 

5

Student certificate (both original paper and two copies)

Please prepare all ducuments and submit to Student Affairs Dept. within the required period. Students shall show-up at Reserve Officer Center in person. Date & time will be confirmed by Student Affairs Dept.

For more information, please visit www.dtc.ac.th | Facebook : DTC Student Affairs | Student Affairs announcement board or contact Student Affairs Dept. in person in Building 2, 2nd Floor, Room 222  or call  097-261-1410

Students are recommended to follow up for any updates from Student Affairs Dept. for further updated information.

Military Service Postponement Filing Process

1

Three copies of registration certificate (สด.9)

2

Three copies of conscription notice (สด.35) and result certificate (สด.43)

3

Three copies of citizen ID

4
A copy of Reserve Officer Training Corps Student application (Year1) and a report paper (Year2-5)
5

Three copies of house registration

6

Three copies of name change certificate (if any)

7

Student certificate (both original paper and two copies)

Thai male students who are in the qualified age range have to attend Thai army registered personnel examination as conscription notice. However, if students are still have to follow the college’s study plan and wish to postpone the attendance of the army exammination, Student Affairs Dept. will provide services on gathering all required documents to submit for a military service postponement of students who are in the ages and qualified for the army registered personnels.

Students can submit all documents for the postponement during October of every year, at Student Affairs Department, Building 2, 2nd Floor, Room 222. For more information, please contact Ajarn Visut Suwanwijit at 02-361-7811 #257

For more information

Student Affairs, Ajarn Visut Suwanwijit

8.30-17.30 hrs. Monday – Friday (except public holiday)
Email : visut.su@dtc.ac.th | Tel. : 02-361-7811 #257

You have added a course